Frakt- och leveransinformation
Frakt- och leveransinformation
Hållbar och snabb leverans
Hos Lynxa skickar vi din beställning direkt från vårt internationella lager. Detta gör att vi kan erbjuda unika produkter som är svåra att hitta någon annanstans – till rättvisa priser. Samtidigt bidrar detta till ökad transporteffiektivitet och minskade CO₂-utsläpp – ett medvetet val för både hållbarhet och förmån.
Alltid fri frakt
Vi erbjuder alltid fri frakt inom Sverige – utan minsta orderbelopp.
Hantering & leverans
Beställningar hanteras på vardagar inom 1–3 arbetsdagar. Beställer du före kl. 23:00? Då skickas din beställning samma dag (med undantag för helger och helgdagar).
Så snart ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk så att du enkelt kan följa din beställning.
Leveranstid
Standardleveranstiden är 7–14 dagar. I sällsynta fall, till exempel under helgdagar eller vid tullkontroller, kan leveransen ta upp till 28 dagar. Du kan följa ditt pakets status via länken i din leveransbekräftelse.
Vikten av korrekta adressuppgifter
Se till att ange rätt leveransadress vid beställning. Har något ändå blivit fel? Skicka då ett mejl till info@lynxa.se så snart som möjligt, så försöker vi korrigera det innan paketet skickas.
Avbeställning
Eftersom beställningar behandlas och skickas direkt är det tyvärr inte möjligt att avboka efter köp.
Du kan däremot använda din ångerrätt inom 14 dagar efter mottagandet. Retur kan göras via vår retursida – se även vår returpolicy.
Paket inte mottaget?
-
Vänta 24 timmar – ibland levereras paketet nästa dag.
-
Kontrollera din brevlåda, en säker plats runt bostaden eller hos grannar.
-
Se om paketet lämnats vid ett utlämningsställe.
Har du fortfarande inte fått ditt paket efter 24 timmar? Kontakta oss via info@lynxa.se – vi hjälper dig gärna.
Utredning vid saknad försändelse
Om ett paket enligt spårningen är levererat men du inte fått det, startar vi en officiell undersökning hos fraktbolaget. Denna process kan ta viss tid och vi ber om ditt samarbete och tålamod. Vi strävar alltid efter en lämplig lösning inom vår policy.
Ej mottaget eller ej uthämtat
Om du inte tar emot ditt paket eller inte hämtar det på utlämningsstället skickas det inte automatiskt tillbaka till oss. I sådana fall kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning.
Vill du få paketet skickat igen? Vi gör en kostnadsfri omleverans en gång. En ytterligare försändelse därefter kostar 80 kr.
Spårning (Track & Trace)
Med vår spårning kan du alltid följa ditt paket. Gå till vår Track & Trace-sida och fyll i ditt ordernummer och din e-postadress.
Returer & återbetalningar
Du kan returnera en vara inom 14 dagar efter leverans, så länge den är oanvänd och i originalskick. Efter att vi mottagit returen återbetalar vi hela köpesumman. Se vår fullständiga returpolicy för instruktioner.
Mottagit en skadad vara?
Skicka ett mejl till info@lynxa.se inom 48 timmar efter mottagandet med ditt ordernummer och tydliga bilder på den skadade varan. Vi löser det så snabbt som möjligt.
Fler frågor?
Se vår FAQ-sida för svar på vanliga frågor. Om du inte hittar svaret där – mejla oss på info@lynxa.se så hjälper vi dig gärna.
Observera: Vi har inget fysiskt besöksadress. Returer hanteras endast via den returadress som anges i vårt returportal.
Dela och få 15% rabatt!
Dela helt enkelt den här produkten på ett av följande sociala nätverk så får du 15 % rabatt!